dinsdag 6 december 2011

Geniet

Eigenlijk weet ik al dat dit waarschijnlijk een heel cliché stukje gaat worden, maar ik vind het wel belangrijk. Dus zet ik het op mijn blog. Ik weet dat genieten niet altijd één van de makkelijkste dingen is, maar onbewust doe je het toch. Tenminste, ik wel. Als ik bijvoorbeeld boos op iemand ben en diegene maakt een domme/grappige opmerking of doet iets wat er echt niet uit ziet, moet ik gewoon lachen. Ik kan het niet helpen en op het moment zelf wil ik mezelf het liefst slaan, maar achteraf vind ik het geweldig. Volgens mij betekent het dat je niet echt boos op diegene bent, omdat diegene zoveel voor je betekent dat dat gewoon onmogelijk is. En daar geniet ik van.

Het zijn van die kleine dingen die je leven een heel stuk mooier kunnen maken. Jullie kennen de film Alles Is Liefde vast wel, en deze film heeft me dat echt laten inzien. Ik heb die film al zo vaak gezien en iedere keer ontdek ik weer opnieuw hoe leuk ik hem vind. Deze film geeft ook heel erg een boodschap mee: geniet van de kleine, leuke momentjes tussen alle rotmomenten door. Want om die kleine moment gaat het in het leven. In de film gaat het over sinterklaas, een goed voorbeeld. Toen ik klein was was het geweldig om in alle nieuwschierigheid naar beneden te rennen om er te kijken wat er in mijn schoen zat. En dan niet te vergeten pakjesavond, ik wilde zo graag een glimp opvangen van de zwarte piet die de pakjes had afgeleverd.

We worden ouder en zogenaamd wijzer. We beginnen dingen steeds meer te begrijpen. Of we hier gelukkig van worden? Dat is maar de vraag. Geniet daarom van dingen waar je blij van wordt. Mijn heerlijke parfum ruiken aan het einde van de middag en je nog steeds sexy en fris voelen. Heerlijk vind ik dat. En ik geniet er van.

1 opmerking:

  1. Wat een superleuk stukje haha, de meeste dingen herken ik wel :) x

    BeantwoordenVerwijderen