maandag 28 november 2011

Yes, you can

Het fenomeen 'ik kan het niet' vind ik werkelijk een van de domste dingen die er bestaan. Ook ik zeg het zelf wel eens, omdat ik niet weet wat ik moet zeggen en me wil redden uit een situatie. Dan schaam ik me er ook niet voor. Maar ben jij bij mij in de buurt en zeg je 'ik kan het niet'? Dan walg ik van je.

Dat ik niet boos word op mezelf vind ik achteraf meestal ook heel dom. Maar goed, back to the point. Alles kan, als je het maar wil. de quote 'if you believe you can, you're already halfway' vind ik dan ook wel een goede. Want geloof me, vaak is 'niet kunnen' meer een oorzaak van 'niet willen'. Stel nou dat ik wil paardrijden, daar heb ik niks mee dus als het me niet in één keer lukt zit ik daar niet mee. Maar als ik ga zwemmen met dolfijnen en het lukt niet in één keer, ben ik pissed. Dat lijkt me zo gaaf, dat wil ik gewoon een keer hebben gedaan en dus zal ik daar ook voor de volle 100% voor gaan.

Tot vandaag had ik nooit mijn huiswerk af wegens 'te weinig tijd'. Ik mag dan ook wel niet alle tijd van de wereld hebben, maar sinds ik tijdens de les vandaag een planning maakte en me daar aan hield, had ik mijn huiswerk om half 5 af en heb ik na het typen van dit artikel zelfs tijd om vooruit te werken. Vanavond kan ik dan lekker computeren en tv-kijken zonder nog huiswerk te hebben. Vorige week dacht ik nog dat ik het niet kon, maar vandaag heb ik het tegendeel bewezen. En daar ben ik trots op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten